tisdag 12 maj 2009

RECEPT

Tänkte jag skulle dela med mej av min goda soppa.

Allt ska kokas i en stor kittel.

6 gula lökar.
6 morötter i skivor.
6 potatisar i bitar.
2 burkar passerade tomater.
1/2 lagom litet vitkålshuvud i strimlor.
2 röda paprikor.
tillsätt gärna lite kinesisk soya och lite salt.

Du kan äta hur mycket soppa du vill,ju mer du äter desto mer går du ner i vikt.

Jag äter soppan 2 ggr/dag.

Just nu håller jag upp med soppan för det kan bli för mycke av den o då tröttnar man.

Här gäller det att INTE tappa motivationen när soppan står en upp i halsen...*skrattar gott*

Jag började min viktresa för ca 2 månader sedan och jag startade då m soppan för att få en snabbstart.

Kan nämna att jag tappat 12 kilo på 10 veckor.
Just nu är jag i en svacka och måste upp därifrån.

Det är ett rent helvete när man kommer i sådana dalar.
Men UPP ska jag och jag började idag med min näringsrika kost igen.

Nu är det bara att köra för fullt,ner ska jag och kommer skriva här varje dag kanske fler gånger om dagen beroende på mitt mående och mitt tålamod med maten och motionen.
Motionen har inte varit något vidare sista veckan.
Men jag tar en tur m min cykel iaf varje dag.
Det är de lilla som gör att man kan öka mer o mer.

I morgon kommer det en lista o en matsedel som är superlätt att följa.

See You....=)

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Heja heja Phia!!!
    Snart får du dra med mig i dina matvanor...
    Många kramar // Carina

    SvaraRadera